الکتروموتور چیست ؟

موتور های الکتریکی یا در واقع الکتروموتور ها یک نوع ماشین الکتریکی می باشد که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. بیشتر موتورهای الکتریکی از طریق نیروی متقابل بین جریان الکتریکی و میدان مغناطیسی در داخل سیم پیچ مسی و تولید نیرو به شکل گشتاور و اعمال آن به شفت موتور عمل می کند.

موتور های الکتریکی را می توانید با منابع جریان مستقیم (DC) مانند باتری ها ( منابع ذخیره انرژی ) یا یکسو کننده های ولتاژ های متناوب به مستقیم و یا منابع متناوب برق (AC) مانند شبکه برق های خانگی و صنعتی ( تک فاز، دو فاز و سه فاز ) اینونترها ( تبدیل مستقیم به متناوب ) یا ژنراتورها ( تولید کننده نیروی برق ) تغزیه کرد. نوع الکتروموتور از نظر توان و قدرت و مقدار نیروی مصرفی متفاوت هستند.

 

الکتروموتور زیمنس چه نوع الکتروموتوری می باشد؟

 

 

الکتروموتور زیمنس

 

الکتروموتور های شرکت اروپایی زیمنس آلمان که یکی از بهترین الکتروموتور های تولیدی در حال حاضر می باشد که تمامی استاندارد های اروپایی ( EU ) را برای یک موتور صنعتی، در خود جا داده است و می توان گفت که بهترین شرکت از نظر تولیدات قطعات صنعتی به شمار می رود.

استاندارد های اروپایی برای این نوع محصولات در رابطه با کاهش مصرف انرژی و به صورت کلی در تعداد بالای این نوع موتور ها می باشد. شرکت تولیدی صنعتی زیمنس آلمان انواع مختلفی از الکتروموتور ها، برای موارد صنعتی و همچنین مصارف عمومی تولید و روانه بازار کرده است.

از مهم ترین ویژگی های محصولات ارائه شده توسط این شرکت، می توان به کیفیت و کارایی ویژه و منحصر به فرد آنها اشاره کرد. تمامی آنها یک هدف کلی دارد و آن بهبود عملکرد در زمینه مختلف صنعتی می باشد.

 

انواع مختلف الکتروموتور های تولیدی شرکت زیمنس آلمان

 

  • الکتروگیربکس زیمنس
  • الکتروموتور زیمنس دریایی
  • الکتروموتور زیمنس ترمزدار
  • الکتروموتور زیمنس تک فاز
  • الکتروموتور زیمنس سه فاز
  • الکتروموتور زیمنس دالان دار
  • الکتروموتور زیمنس تخلیه دود
  • الکتروموتور زیمنس ضد انفجار
  • الکتروموتور زیمنس اسلیپ رینگ
  • الکتروموتور زیمنس نوع ترانسفورماتور دار

 

شرکت زیمنس انواع مختلفی از الکتروموتور را طراحی و تولید می کند. الکتروموتور های این شرکت همه دارای یک قاب آلومینیومی هستند که همین امر باعث می شود الکتروموتور های این شرکت در کنار اینکه از استحکام کافی برخوردار هستند دارای وزن خیلی کمتری نسبت به سایر الکتروموتور ها باشد که در پمپ ها، فن و کمپرسور ها به مقدار فراوانی از این الکتروموتور ها استفاده می شود. همچنین این الکتروموتور های برای مصارف به صورت مداوم می توانند بهترین گزینه برای افرادی که نیاز به خرید الکتروموتور های مختلف دارند، باشد.

 

پلاک ( مشخصات ) الکتروموتور ها

 

پلاک الکتروموتور

 

تمامی الکتروموتور های ساخته شده در جهان از پلاک آهنی که برروی آن مشخصات کلی و فنی محصول، برای راه اندازی در آن درج شده است، برخوردارند. پیشنهاد برای عملکرد بهتر و عمر طولانی تر این موتور ها، حتما از مشخصات آن استفاده کرده تا بتوانید به صورت خیلی تخصصی و راحت تر آن را راه اندازی کرده و طول عمر دستگاه را ضمانت کنید.

اگر برای راه اندازی آن تجربه کافی را ندارید، پیشنهاد ما برای راه اندازی الکتروموتور ها ، کمک گیری از افراد با تجربه در این صنعت عظیم و بسیار مهم می باشد تا بتوانید بصورت صحیح و بدون هیچ مشکلی آن را راه اندازی کرده و از هزینه های اضافه شامل خسارات ناشی از راه اندازی نادرست برروی دستگاه مورد نظر و خسارات جانی آن جلوگیری شود.

 

 

 

 

 

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *