یکی از معروف ترین و قوی ترین برند های الکتروموتور، برند زیمنس است. در ادامه این مقاله با ما باشید تا با این برند آشنایی کامل پیدا کنید.

 

چرا برند زیمنس را انتخاب کنید؟

اگر به دنبال جامع ترین رنج الکتروموتور های ولتاژ پایین (low-voltage) در جهان هستید، الکتروموتور زیمنس بهترین گزینه خواهد بود.

شرکت زیمنس آلمان تولید کننده انواع دینام ولتاژ پایین از توان 0.09 تا 5300 کیلووات است که در سال های اخیر تا توان 200 کیلووات در کشور چک تولید می شود.

علاوه بر الکتروموتور، شرکت زیمنس تولید کننده بسیاری از لوازم اتوماسیون نظیر کنترل دور موتور ( اینورتر )، کلید هوایی و … نیز هست. کاهش مصرف انرژی یکی از مهمترین اهداف شرکت ها در افزایش بهره وری به شمار می رود و الکتروموتور زیمنس همواره بر این باور بوده است .

که باید با افزایش راندمان مصرف انرژی را کاهش داد. برای همین است که شرکت زیمنس دست به طراحی موتورهای بهروری بالا ( High-efficiency ) زده است.

الکترموتور زیمنس
الکترموتور زیمنس

آشنایی با الکتروموتور زیمنس

موتورهای همه منظوره زیمنس با عنوان NEMA برای طیف گسترده ای از کاربردها، قابل استفاده هستند.  موتورهای آلومینیومی، کارایی بالا و وزن کم تری دارند. در حالی که موتور چدنی قابلیت اطمینان و عملکرد طولانی مدت را تضمین می کند.

انواع الکتروموتور زیمنس به طور قابل توجهی هزینه های بهره برداری را کاهش می دهند و در مدت زمان کوتاهی هزینه های خود را از طریق کاهش تلفات انرژی پوشش می دهند، به ویژه اگر در ساختار موتور از روتور مسی که بازدهی بالاتری از سطح NEMA Premium دارد، استفاده شده باشد.

برخی افراد با شنیدن ترکیب واژه “همه  منظوره” آن را مترادف با کیفیت معمولی یا حداقل کیفیت می دانند. اما این تصور در مورد موتورهای Siemens electromotor GP صدق نمی کند. چرا که مقاومت ساختاری بالایی با استفاده از تجزیه و تحلیل المان محدود به دست می آید.

این کار به منظور مقاومت در برابر اثرات تنش و لرزش موتور انجام می گیرد. از مواد مقاوم در برابر خوردگی به منظور افزایش طول عمر و در طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی استفاده می شود.

 

محصولات الکتروموتور زیمنس NEMA GP اینورترکار هستند و دارای امتیازات VFD ثبت شده بر روی پلاک می باشند. همچنین براساس افزایش بازدهی، طراحی و تولید می شوند. می توان با استفاده از روتور مسی به راندمان بالاتری نیز دست یافت.

 

موتورهای همه کاره با قاب آلومینیومی و ضخامت TEFC از لحاظ ساختاری و مواد تشکیل دهنده بسیار شبیه به موتورهای سنگین SIMOTICS SD100 و موتورهای چدنی GP100 هستند، اما به دلیل قاب آلومینیومی و طراحی متوسط، هزینه کمتری دارند.

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *