گیربکس مکعبی در واقع انتقال دهنده نیروی مکانیکی  یک دستگاه صنتعی به دستگاه دیگری میباشد.

توضیح گیربکس مکعبی به صورت تخصصی

گیربکس مکعبی از یک هاب کروی، شافت و بلبرینگ تشکیل شده است و امکان اتصال مستقیم شافت به الکتروموتور در آن وجود دارد.این مدل گیربکس در بازار بنام گیربکس ۹۰ درجه هم شناخته می شود که از نوع گیربکس های دو دنده می باشد.

گیربکس مکعبی

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید  که اجزاء دیگر آن یک ماردون و یک چرخ دنده می باشد که نیروی سینماتیکی خود را از این دو قطعه تامین می کند و از جنس فولاد یا برنج تولید می شود.

گیربکس مکعبی

کاربرد گیربکس های مکعبی

در این گیربکس ها به خاطر ساختار و زاویه ی خروجی آنها به دلیل متعامد بودن دارای کاربرد های فراوانی در صنایع مختلف می باشد همچنین به خاطر کارکرد نرم در سیستم های بالابر و همچنین آسانسورها که نیاز به ایجاد گشتاور و راه اندازی نرم است، کاربرد فراوانی دارند.

 صنايع كاشي. صنایع سراميك. بالابرها. كانوايرهاي كوچك. نوار نقاله ها. آسياب هاي كوچك. ماشین آجر زنی. وزنده ها. گیربکس هواكش ها. ميكسرهاي بشكه اي. خورد كن ها. ماشين غربال گري. ميكسرهاي بتن.

 

ساختار گیربکس مکعبی

گیربکس مکعبی از یک محور و یک چرخ دنده برنزی  حلزونی شکل با مقاومت بالا، جهت استحکام و پایداری در شرایط سخت به وجود می آید. این نوع گیربکس از یک هاب کروی، شافت و بلبرینگ تشکیل شده است و امکان اتصال مستقیم شافت به الکتروموتور وجود دارد.

جنس بدنه این گیربکس ها غالبا از چدن و یا آلومینیوم می باشد و دارای مقاومت بالایی در برابر لرزش و تکانهای دستگاه را دارد.کوچکترین تیپ این نوع گیربکس ها موسوم به تیپ 30 و بزرگترین آنها تیپ 130 می باشد.

کمترین قدرت قابل استفاده در این نوع گیربکس 0.09 کیلو وات و بیشترین قدرت 7/5 کیلو وات می باشد.

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *