گیربکس شفت مستقیم یکی از انواع گیربکس های حلزونی  میباشد که در آن گیربکس و موتور در یک جهت بوده و با توجه به بالا بودن بازده و همچنین دارا بودن نسبت تبدیل های مختلف در صنعت کاربرد بالایی دارد.

 

مدل های گیربکس شفت مستقیم (حلزونی)

  •   یک طبقه یا چند طبقه
  • گیربکس حلزونی دار یا گیربکس فلنج دار
  • موتور هلیکال پایه و فلنج
  •  هلیکال به همراه گلدانی خروجی

اجزاء گیربکس شفت مستقیم

گیربکس های شافت مستقیم متناسب با میزان گشتارو مورد نیاز و توان ورودی تشکیل شده از تعدادی چرخ دنده هلیکال یا جناغی. پینیون ورودی پینیون شافت خروجی. سیل های آب بند. بیرینگ ها. تعدادی خار نگه دارنده. سوپاپ هوا. هوزینگ یا پوسته گیربکس. واشر و تعدادی سیم تشکیل شده اند.

از مهم ترین مزایای گیربکس شفت مستقیم میتوان به بالا بودن بازده. دارا بودن نسبت تبدیل های مختلف. قیمت مناسب نسبت به گیربکس های هم رده خورشیدی و همچنین پایین بودن میزان صدا به دلیل مورب بودن دنده ها اشاره کرد.

کاربرد ها در صنایع مختلف

گیربکس های شافت مستقیم در تمامی صنایع نقش بسیار زیادی و کاربرد بیشتری دارد اما مهم ترین کاربر های آنها میکسر ها،نوار نقاله ها و پمپ های صنعتی میباشد.

گیربكس هلیكال (گیربکس شافت مستقیم) یكی از پر كاربردترین ها در صنایع مختلف می باشد. گیربكس هلیكال (گیربکس شافت مستقیم) فلنج دار برای موارد عمود نصب مانند میكسرها و نوع پایه دار بیشتر در خطوط انتقال مواد مورد استفاده قرار می گیرند.

تعمیر و نگه داری گیربکس شفت مستقیم

  • در صورت شنیده شدن صداهای غیر معمول و لرزش شدید گیربکس می بایست بیرینگ های گیربکس چک و تعویض گردد و اگر مشکل از چرخ دنده ها باشد باید با کارشناسان ما در هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید تا در صورت وجود دنده های گیربکس مذکور آن ها را تعویض کنید.
  • نشت روغن میتواند از نقاط مختلفی از گیربکس صورت بگیرد، این علل شامل خرابی واشر و سیل های آب بند گیربکس می باشد.
  • عدم چرخش شافت خروجی گیربکس وقتی الکتروموتور در حال کار کردن می باشد میتواند علت این خرابی از بین رفتن پینیون ورودی گیربکس باشد.
  • در هر 3000 ساعت یا حداقل هر شش ماه یکبار باید روغن یا واسکازین داخل گیربکس چک شود.
  • هر سه سال یکبار باید روغن گیربکس و گیریس بیرینگ ها تعویض شود (البته گیربکس های هلیکال سایز کوچک و گیربکس های حلزونی احتیاجی به تعویض روغن در طول کارکردشون ندارند).

نحوه نصب گیربکس شافت مستقیم

 

 

گیربکس شفت مستقیم

 

 

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *